måndag 14 september 2015

Micke & Elin

Som jag skrev i föregående inlägg så blev jag tillfrågad om jag ville göra bröllopstårtor till min kompis lillebror och hans blivande fru. Jag fick frågan redan förra året och då svarade jag nog att det vore kul att göra en sån grej men tvivlade på mig själv och om jag verkligen skulle klara av det. Hur som haver så hade vi en liten provsmakning hemma hos dem en månad innan bröllopet. Jag hade med mig två små tårtor och ett par cupcakes.

Den här innehöll chokladbottnar, kokosmousse med vit choklad och hallonmousse. Den spacklades med marängsmörkräm och täcktes med marsipan. Slängde på tre blommor jag hade över sen tidigare så att den inte skulle se så naken ut.

Den här bestod av chokladbottnar, dumlefluff och passionsfruktsmousse. Även den var spacklad med marängsmörkräm och täckt med marsipan.

Jag hade även med mig några cupcakes då de även ville bjuda på sådana. Chokladmuffins spritsade med vitchokladfrosting.

Efter lite överläggande kom brudparet fram till att de ville ha chokladbottnar fyllda med kokosmousse med vit choklad och hallonmousse. De ville även ha endast två lager med fyllning men ändå rätt höga tårtor. Inte nog med det, de ville ha en tårta som hade samma fyllningar men den skulle vara gluten-, laktos- och solroslecitinfri.

Muffinsen blev en helt annan variant än den smak de önskade från början. Valet föll på hallon- och vaniljmuffins med marängsmörkräm.




Det otroligt vackra brudparet! Jag önskar er alla lycka och välgång och det var en ära att få göra tårtor och cupcakes till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar