torsdag 10 september 2015

Tårtor

Jag känner att jag inte har hunnit uppdatera bloggen i den utsträckning jag hade velat de senaste månaderna. Det blir lite mycket ibland med heltidsjobb, två barn, träning (som även den blivit lidande), racebil och bakning. Men nu är snart racesäsongen över och jag kommer förhoppningsvis ha en del tid över till bakning och bloggande.

Hur som helst så tänkte jag dela med mig av de tårtor jag gjort de senaste två månaderna. Tar ett inlägg nu och ett senare idag eller imorgon. 

Den här gjorde jag till min kompis Katti när hon fyllde år. Katti som själv är en hejare på att göra tårtor orkade inte göra en till sig själv och då fick jag äran. Nervöst och prestationsångest till max men hon och hennes kollegor blev mer än nöjda!

Denna rosa bomb gjordes till min kompis Hanna. Hon hade inga som helst önskemål på utseende så jag testade att göra rosor, mitt andra försök och de blev bättre och bättre efter hand.

Min kompis Magnus son Mio skulle byta förskola och han frågade om jag kunde göra en Miniontårta som han kunde bjuda på. Både jag och Mio blev riktigt nöjda!

Semestern firades in med en riktigt smaskig sak. Kladdkakebotten, tropisk mousse i ett lager, på det ett lager med kokosmousse och sedan en passiobsfruktsspegel. Hur gott som helst!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar